Er is verschil van mening over het bestaansrecht en de waarde van graffiti. Velen zien het alles verrommeling van de openbare ruimte. Maar er zijn ook vele prachtige objecten bekend vooral in grote steden, waar door de overheid de ruimte wordt gegeven om de afbeeldingen aan te brengen zonder de voor de kwaliteit nadelige haast in verband met arrestatiegevaar.
In het werk Graffiti zijn typische Graffiti-elementen de basis van het muzikale materiaal. Korte motieven, de z.g. Tags of Bombs, worden als een snelle handtekening of uiting van geldingsdrang in grote aantallen aangebracht. In de snelle delen bestaan deze passages vooral uit motieven van kwart-intervallen, die aan elkaar verbonden worden door een secunde.
Naast deze kleine figuren horen we in het werk ook meer uitgesponnen passages, de kleurrijke schilderingen, ook wel Masterpieces genoemd, op gebouwen verbeeldend. Dit zijn meer street-art-achtige kunstwerken.
De Graffiti-spuiters moeten hun werk vaak onder grote tijdsdruk uitvoeren. Daarom werken ze meestal samen en verdelen ze het werk. Zo gebeurt dat ook in deze compositie, waar de twee solisten samenwerken en elkaar afwisselen in de vertolking om een vloeiend resultaat te verkrijgen.